Vaccination no 2 - Complete

Då var det fixat tillslut, min andra vaccination med Twinrix.
Jag måste medge att jag var lite halvt skraj inför den här andra sprutan.
Min syster har nämligen tagit Twinrix hon med
och enligt henne gjorde de två sista sprutorna mest ont.

Men det gick bra. Mamma följde inte med den här gången.
Kanske var det dags att bli vuxen ändå.
Men bara nästan, jag måste ju få läsa barnböckerna om de nu
ligger där och väntar på mig i väntrummet

 

 

Det gjorde faktiskt lite ont, men jag har aldrig varit särskilt rädd
för nålar och/eller sprutor så jag hade inga egentliga problem.
Förra spruten gav mig ont i armen i en vecka
men nu hade jag bara ont en liten stund.

Bäst med hela besöket på sjukhuset var alla små barn som var där.
En del var nog inne för att få första vaccinationerna som polio-sprutan,
men de var så söta. Det var en liten tjej på ett och ett halvt 
som hela tiden sprang tillbaka in i rummet där hon fått sin spruta.



Rebecka har för övrigt fått sin allra sista spruta nu... Vi är på gång.
Vi är laddade och vi är klara.

Nej nu får det vara slutsnackat om läskiga nålar. 
Snart börjar skolan och då har vi två och en halv timme
i veckan för att jobba med projektet.

Over and Out
AIDS-free, that's me!
//Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0