Livet leker

Nu ligger jag så pass mycket back med uppdateringar på bloggen
att jag inte ens kan komma ihåg allt jag kan och vill skriva!
Det låter illa och det ÄR det...

Men jag kan inte göra annat än att be alla om förlåtelse
och försöka återberätta de händelser som i detta nu
formar våra liv.

För det första:

VÅRA BILJETTER ÄR BOKADE!!!

När vi först fick veta detta lyckades mitt hjärta hoppa över ett slag
och av någon fin anledning
välte Rebecka närmsta stol i sin kamp för att springa ut ur
klassrummet. Vi har tillsut fått det sista beviset på att vi
faktiskt SKA komma till landet i fjärran.





För det andra:

Vi har sålt tre stora vetekuddar - vilket för oss har inneburit 300 kronor till vårt projekt
Vi har på kort tid sålt 10 stjärnor - vilket för oss har inneburit 300 kronor till vårt projekt

Känner vi oss stolta eller VAD?!

För det tredje:

Jag har pratat med andra sidan jorden.
För att göra vårt besök i landet i söder betydelsefullt tänkte vi
att vi skulle prata med deras motsvarighet till kommunfullmäktige
så att Star For Life kan få mer fäste i staten.

Så vi ringde helt enkelt till konsulatet i Durban och där fick
jag prata med en urgullig kvinna till vilken jag fick
bokstavera min e-mail, med ett passande ord till varje bokstav
för att det inte skulle bli något fel på vägen.

Det var något av det mest uppiggande jag gjort på länge
och jag hoppas att jag kan tacka henne personligen när vi kommer
ner i mars.



Thats all folks
Kontakta oss om ni skulle ha några frågor :D

Over and Out
AIDS-free, that's me
Take that HIV-test
//Frida

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Vi har världens bästa projektarbete!

2009-12-10 @ 20:53:38
URL: http://raggardrottning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0