Kära mr herr högt uppsatta dear sir!

Vad skriver man till en utrikesminister?
Jag har aldrig förut gjort detta,
men så svårt ska det väl inte vara?!
Eller..

Först tänkte jag att jag
skulle skriva till honom via hans blogg.
Men då var jag tvungen
att bli medlem på den bloggsidan.

Efter det började jag titta efter kontaktuppgifter
på Utrikesdepartementets sida
på regeringens hemsida.
...Men det verkar så fruktansvärt byråkratiskt!

Det finns en adress jag kan skriva till,
men den går via "registrator"
och jag måste uppge ärende.
Ärende..hmm
Vad har JAG för Ärende?
"Hjälp till projekt för hjälp till Star For Life i Sydafrika"?
Nej, det var nog inte riktigt rätt.

Vad ska jag sen skriva i meddelandet?
Vad skriver man egentligen till en minister?
Oj oj.
Det här är en djungel.

Over and Out
Take that HIV-test!
// Frida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0