...borsta bort dammet, och göra om "America".

Idag var det lite synd om mig, Frida, eftersom jag var lite sjuk och knappt kunde stå upp denna morgon. Det var ganska tråkigt eftersom jag idag hade tänkt att sätta upp lite posters med bloggens adress på i bilioteket. Rackarns järnspikar!

Men om man ändå är sjuk har man ju tid till lite annat. Hela dagen har min tv stått på CNN, för att jag i så stor omfattning som möjligt skulle kunna följa denna historiska dag. För idag var det äntligen dags för historiens FÖRSTA afroamerikanska president i USA. Det är ganska svårt att förstå vidden av händelsen, men imorgon har vi nog greppet det hela allesammans.

MEN, nu var det ju faktiskt projektet jag skulle prata om. Jo, att vara sjuk är ingen ursäkt när man ska sköta ett så stort projekt som vårt projekt faktiskt är. Så, jag har faktiskt fått gjort en del saker.

  • Börjat på en finfin powerpoint-presentation, som ska vara nyckeln till framgång vid det möte vi med spänning väntar på allihopa. (Håll tummarna för oss!)
  • Skrivit en inledning som på fredagens möte skall visas upp, diskuteras, möjligtvis ändras och till sist sättas in i det manus som blir vårt slutgiltiga för föreläsningar.
  • Letat efter tänkbara stipendier (Inte för att jag hittade något men försöka går ju)
  • Pratat med en person som kom med en del konkreta idéer för insamling av pengar.
För morgondagen hoppas jag att vi kan gå till Helsingborgs bibliotek och sätta upp posters, som jag egentligen skulle ha velat göra idag.



AIDSfree that's me!

Over and Out
// Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0