Back to school

Höstlovet har gått oroväckande snabbt!
Var det möjligtvis någon som tyckte att det var roligt
med hårt arbetande skolelever året om och helt enkelt vred
fram klockan LITE för mycket förr helgen?

Nåväl, inget att göra åt.
Imorgon går vi helt enkelt tillbaka till skolbänken
och stannar där gör vi tills jullovet om en och en halv månad.

Vad har då hänt detta lov?

Först och främst har vi ju min Stockholmsresa..
Inte att förglömma!
Jag kan säga så här:
Jag kommer aldrig att glömma den kvällen då jag såg
Star Choir, Mikael Wihe, min syster, Triple and touch och Nkosi Mandela
stå på SAMMA scen. Det var både magiskt och glittrande.
Färgsprakande och underhållande på alla sätt och vis.

Det jag starkast kommer att ha med mig i livet
var glädjen hos Star For Life - coachen Evelina när jag hjälpte henne med att bära saker.
Att jag faktiskt fick repetera sånger med Star Choir på det språk majoriteten av dem
faktiskt pratar.
Jag kommer alltid minnas att jag pratade med Dogge Dogelito..

 

I fredags var jag hemkommen ifrån storstaden så då åkte vi alla hem till Moas domäner. Vi har beslutat att försöka få in mer pengar till projektet genom att tillverka och sälja vetevärmare. Sådana påsar som man lägger i mikron och värmer för att sen ha på valfri plats där det ömmar.

Vi satt nästan hela fredagen och det blev minsann lite påsar! Kring 20 stycken stora påsar.. Alla är dock inte helt färdiga. Vårt effektiva arbete tiill trots, vi hade varsin arbetsuppgift, har vi lite arbete kvar men det ser fint ut. När jag kom hem hade jag med mig lite vete och lite tyg, så igår satte jag mig och sydde lite mindre versioner av våra påsar.

 

 

Over and Out

AIDS-free, that's me

Take that HIV-test

//Frida


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Mycket bra Frix!

2009-11-02 @ 09:58:49
URL: http://raggardrottning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0