Högt flygande



Luta er tillbaka
Andas in och andas ut
lyssna, ta in, förstå...

I torsdags hade vår trupp, tillsammans med våra protegeer tvåorna möte med vår kontaktperson som har arbetat intensivt med att hjälpa oss med allt vad kontakter i Sydafrika heter. Att vi har en partnerskola är helt och hållet hennes förtjänst och vi tackar Dig Lois. Du är våra stjärna på himlen.

Mötet gick mycket bra. Jag hade bakat min specialité "Fransk Chokladtårta", inte för att det hör till saken, och det fanns både te och saft till förfogande. Då Mia car hemma med vård av sjukt barn, blev det upp till Rebecka, den stackarn, att i panik ordna upp allt som behövdes göras innan mötets början. Annika kom till oss vid klockan två och vi pratade om allt från kulturkrockar och volontärarbete till hur mycket biljetterna ner kostar och hur mycket vår grupp har gjort.

Det måste jag säga, vi fick mycket fin och befogad kritik. Enligt Lois hade vi gjort så mycket och hon var tydligen imponerad. Vi tipsade henne om denna mycket fina blogg och jag insåg nog mer än någonsin att den är en del av min vardag.

Vi blev mer hemma i ämnet Star For Life, eller tvåorna iallafall, Sydafrika och partnerskola. Tyvärr finns inga som helst bilder från dagen eftersom jag, klantig som jag är, glömde min kamera hemma. Aj AJ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0