Tisdagen den sjätte oktober tvåtusennio

Dagen började självklart i skolan,
vårt kära Johannes Hedberg där vi hade lektioner på förmiddagen
men efter lunch satte jag mig på tåget
och Rebecka hoppade på efter en station.
Det var en av höstens finaste och mest klara dagar
och vi hade bestämt oss för att gå lite på stan och bara ha det mysigt
eftersom vi sällan hinner "bara vara".

Moa som hade tid på sjukhuset för att ta sin andra Twinrix-spruta
åkte en stund efter oss, så jag och Rebecka bestämde oss för att
leta upp den kyrka i vilken vi skulle få se Star Choir uppträda.
Den heter Caroli kyrka och ligger i närheten av en annan stor kyrka.
På grund av detta råkade vi gå till fel kyrka till att börja med.

När klockan blev halv sju hade vi bestämt med vår kontaktperson,
Lois Petterson att vi skulle samlas i Caroli kyrka, så vi gick dit.
Väl där fick vi hjälpa till med alla möjliga uppgifter.
Jag rev biljetter och hälsade välkommen, Rebecka stod och sålde saker till Star For Life
och Moa som kom senare än oss båda hjälpte till där det behövdes.
Det kändes mycket bra att vi fick hjälpa till på alla sätt möjliga.

Konserten är för mig svår att beskriva med ord.
Visserligen hade jag innan konserten sett kören
uppträda två gånger, men varje gång känner man sig
en smula mer inspirerad. Känslan av att vara behövd blir
mer konkret, det känns som om det finns alla möjligheter i världen
att göra något för någon som har det värre...

Vi har verkligen världens BÅSTA projektarbete!



Over and Out
AIDS-free, that's me
Take that HIV-test
//Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0