Nu börjar jag bli nervös

I några dagar har vi gått och tänkt på hur snabbt den 5:e mars
närmar sig. Med bloggens nedräknare har vi fått ett bättre
grepp om hur lång tid det faktiskt är kvar.

I och med denna nyvunna kunskap har jag insett att jag har en
hel del saker jag måste göra innan vi åker.

  • Jag måste förnya mitt pass (det gamla duger, men behöver ändå förnyas)
  • Spara ihop mer pengar
  • Skriva på vår projektbok, som ska skrivis färdigt när vi kommer hem igen
  • Få vår andra lärare införstådd med vårt projekt (såå kul att få berätta om allt om Star For Life!)
  • Vi måste skicka en ny omgång brev till våra vänner på Zuzumqhele
  • Jag måste skaffa ett par saker till själva flygresan
  • Vi måste växla pengar
  • Vi måste bestämma oss för vad vi ska ha med
  • Vi ska ha föräldramöte den 28:e men vi måste också ha ett möte med bara oss elever och de två lärare som ska med.
och så vidare i en lång lista...

Men när vi väl åker kommer det garanterat att bli ett minne för livet. I resan har vi planerat in ett par dagar med eleverna, för att se hur Star For Life's system funkar i verkligheten och för att få möta en helt ny kultur. Det finns så mycket vi kan lära oss av dem och jag hoppas att något vi kan, kan vara till glädje för dem.

Over and Out
AIDS-free, that's me
Take that HIV test
//frida

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Den börjar pirra mer och mer ju nämre resan kommer!

2010-01-17 @ 21:38:25
URL: http://raggardrottning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0